Wednesday, March 28, 2012

Budějce




Here is a taste of hip-hop culture in our fair city of České Budějovice (Budějce)
You'll find translated lyrics at the end of this post...


Jé, aha, já vím odkud jsem.
Budějce vstávat, je tu novej den.
Jé, aha, spojte všechny strany,
hlavní město jihu otevírá svoje brány.
Moje rodný město, který já sám dobře znám.
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!
Můj domov všechno důležitý tady mám.
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!


Černá věž, náměstí,
Budějce, jižní Čechy a i všechny předměstí.
Žádná Praha, malý město, co si žije stylem svým.
Každej se tu zná, každej ví kde, co a s kým.
Holky ví kdo je Zajíc a kdo byl Láďa Kajbar.
Dam si pikadór, dam si cmundu, dam si Budvar.
Deset kroužků v Mastnejch, pak se cejtím šťastně,
zařveme si v Krajínskej, vykoupem se v kašně.
Máme tolik památek, že si v muzeu každej den.
Každej den je tady svátek, žijeme si tady sen.
Černá, žlutá, bílá všechny barvy Budějce mají,
Pražská, Palačák, Čtyrák, Vltava a pak Máj.


Jé, aha, já vím odkud jsem.
Budějce vstávat, je tu novej den.
Jé, aha, spojte všechny strany,
hlavní město jihu otevírá svoje brány.
Moje rodný město, který já sám dobře znám.
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!
Můj domov všechno důležitý tady mám.
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!


V Budějcích, tam by chtěl žít přeci každý.
Je nás skoro sto tisíc, už nejsme prostě malý.
Znám tu všechny uličky, znám tu místa co mě baví.
Zažil jsem tu první krůčky, poznal jsem tu spustu lidí.
Kamarády, holku, známý, všechny jsem si našel tady.
Jsou tu semnou když zažívám vzestupy nebo pády.
Nemanice, Rožnov, Šucháč, tyhle kouty sem patří.
Žiju tady dlouho s nejlepšíma lidma a to stačí.


Jé, aha, já vím odkud jsem.
Budějce vstávat, je tu novej den.
Jé, aha, spojte všechny strany,
hlavní město jihu otevírá svoje brány.
Moje rodný město, který já sám dobře znám.
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!
Můj domov všechno důležitý tady mám.
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!


Chodím křížem krážem a stále vím kde sem.
Nevyšláp jsem bludnej kámen, stále vím kam dem.
Přes Krajinskou, náměstí, kolem Lannovy třídy,
za půl hoďky přejdeš pěšky tuhle metropoli.
Budějce jsou krásný město s mentalitou vesnice.
Všichni se tu známe od Vidov až po Hrdějce.
Není kam odcházet, chci tu bydlet pořád dál.
Ani jednu vteřinu se tu necítím být sám.


Jé, aha, já vím odkud jsem.
Jé, aha, já vím odkud jsem.
Moje rodný město, který já sám dobře znám.
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!
Můj domov všechno důležitý tady mám.
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!




Yeah, Uh huh, I know where I'm from.
Rise and shine, Budějce, a new day's come.
Yeah, Uh huh, just connect the dots.
Capital of the South opens its doors on the spot.
My native city, which I know like the back of my hand
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!
It's my home, everything important to me's in this land
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!

From the Black Tower, to the Square

Budějce, South Bohemia, with all its suburbs there.
This is no Prague, it's a small town with its own style and pace.
Everybody knows where, what and with whom in this place. 
The girls know who's Zajíc and who was Láďa Kajbar.
I have  a pikador [hot dog],  a Potato Omelette, and a Budvar.
Ten laps around Mastnejch, then I feel great.
We make noise on Krajínská, and in the fountain, we'll bathe.
We have so many monuments, a museum for every day.
We live a dream here, Every day's a holiday;
And all the colors budejce has - Black, yellow, white
Prague, Palačák, Čtyrák, Vltava and then Máj.


Yeah, Uh huh, I know where I'm from.
Rise and shine, Budějce, a new day's come.
Yeah, Uh huh, just connect the dots.
Capital of the South opens its doors on the spot.
My native city, which I know like the back of my hand
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!
It's my home, everything important to me's in this land
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!



Everyone I know wants to live in Budejce, dear.
We're not small, We're nearly 100,000 people here.
I know all the streets, I've grown to like many places.
I took my first steps here, I've gotten to know many faces.
Friends, girls, acquaintances, I've found it all here.
When I have my ups and downs, they're always near.
Nemanice, Roznov, Šucháč, these are the city corners that belong.
It's enough to have grown up with the best people and lived here long.


Yeah, Uh huh, I know where I'm from.
Rise and shine, Budějce, a new day's come.
Yeah, Uh huh, just connect the dots.
Capital of the South opens its doors on the spot.
My native city, which I know like the back of my hand
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!
It's my home, everything important to me's in this land
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!



I'm walking crisscross and still know where I am.
Knock on wood, I still know where I'm headed.
Over Krajinska, the square, round Lannova street
only half an hour on foot to walk this city.
Budějce is a beautiful city with a village mentality.
We all know that from Vidov to Hrdějce
Nowhere to leave, I want to live here forever.
Not for one second do I feel alone here.


Yeah, Uh huh, I know where I'm from.
My native city, which I know like the back of my hand
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!
It's my home, everything important to me's in this land
Budějce, Budějce, Budějce, Budějce!


4 comments: